lørdag den 23. april 2011

Onsdag kom jeg afsted igen, efter en lille lur på sofaen. Det havde regnet i 3 dage, og da huset ikke rigtigt er isoleret, bliver det hurtigt ret køligt indendøre. Faktisk har jeg små frosset de fleste dage her. Når der er varmt udenfor kører airconditioneren på mit arbejde, og vi kan ikke selv justere temperaturen. Så på varme dage sider folk med sweatere på indendørs. Hjemme om aftenen faldt temperaturen i takt med aftenkøligheden, og da centralvarmen larmer (og er ret varm) syndes vi ikke rigtig der var grund til at starte den op ... man er vel en viking. Al den klima forvirring havde sat sig i mine luftveje, så de faretruende begyndte at føles som om, den koldelungebetændelse gik igen. Faktisk fik jeg on-of feber, og var træt hele tiden. Så da jeg besluttede at luren skulle krones med en løbetur, pakkede jeg mig ind i de lange sommertights og min vindjakke. På trods af finregnen var det alt for varmt. Til gengæld forsvandt mine “småsyntomer” fuldstændigt. Nu tænder vi for varmen hver aften, og jeg biller mig ind at regelmæssig løbetræning gør underværker for mit immunsystem.

Udover 5 km med lidt fartleg/bakketræning var målet med turen at finde vej under den utroligt befærdede freeway, til den skole ungerne skal gå på, når de bliver lukket ud fra sprogskolen. Et kik på kortet antydede at Railway canal løber lige bag skolen, så hvis jeg kunne følge den nedstrøms burde vi kunne finde en nogenlunde sikker skolevej. Jeg fandt skolen efter 2 km og løb lidt længere langs bækken, inden det blev for dunkelt til at føles rart. Kanalen er noget mere charmerende opstrøms end den bid nedstrøms jeg fik set. Alligevel kommer jeg nok til at se mere til den side af kanalen. Hvis jeg følger den, kan jeg løbe/cykle næsten hele vejen til mit job uden biltrafik på ca 11 km. Til en kortere løbetur kan jeg tage den direkte vej på omkring 8 km. På vej hjem tog jeg lidt af bakken igen: Jeg nåede op til 3. træ, før jeg måtte ned og gå. Det går måske nok langsomt, men det går fremad.
Typisk villavej i Melbourne, Lige så spændende som en dansk dito bare bredere (her er plads nok)


Lørdag var der sol fra en skyfri himmel. Planen gik ud på at kombinere 9 km med et besøg i en stofbutik for dansere (et spion projekt for et par kollegaer som syr deres egne BH’er!) og en tur omkring et garagesalg i den anden retning. Efter moden overvejselse tog jeg omkring butikken først. Gemalen har venligt gjort mig opmærksom på at en løbetur giver en mærkbar forandring i min aura... fra “Sent of a Woman” til “stank af en løber”. 
Et garage salg er i det mindste udendørs. Jeg fik de 9 km afbrudt af et kik ind i BH’ens Build a Bear pandang, og et fund af en gratis defekt gas-gril + en tesi for 10 cent. Tilfredshed hele raden rundt. 

En eller anden dag bliver vi nød til at smage den der "mister funny kebab"



Ingen kommentarer:

Send en kommentar