tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 11/9/10: tre ture på en ultratravl uge kan man det?

Tur nr. 2 blev en kort tur (5½ km) før aftensmaden i fredags i vekslende tempo. Det føltes godt at løbe til og slappe af ind i mellem. Men det gik for langsomt, for jeg kunne sagtens have fortsat et par km endnu, da jeg nåede hjem. Faktisk var den sidste km noget sjovere end den første.
Ugens sidste tur var på den lange rute. Jeg besluttede at det eneste jeg ville gå efter var at løbe 60 min i streg på trods af bakkerne. Så jeg tilpassede mit løb efter at jeg skulle have et forholdsvis roligt åndedræt, også op af stigningerne. Nøj, det gik langsomt! 7,2 km på 60 minutter. Men jeg beviste for mig selv, at jeg kan tage bakker i løb og stadig løbe videre. Så på en måde er målet nået med den tur. Nu skal jeg bygge tempo på. Hvis altså ikke jeg vil slå alle langsomheds rekorder til smuk løbet d. 26.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar