tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 14/10/10: 8 km i løb + lidt til+ en masse km på gå ben


Det er ikke lige til at løbe i Palermo. Jeg kikkede efter en park på bykortet, men der var ikke rigtigt nogen. Ikke noget som jeg kunne få 8 km’s løb i. Så jeg pakkede kortet i løbebæltet, tog nogle euro med til vand, tændte mobilen (som var en ½ time om at finde sig selv) og drog af sted.
Jeg kunne have designet mig en rute på præcist 8 km. Men det var ikke kun de 8 km jeg var ude efter. Jeg kan godt lide at opdage en by sådan lidt tilfældigt. Til fods, ned af en gade og op af en anden. Fuldstændigt efter min egen næse. Da konferencen ikke var startet endnu, havde jeg en helt dag for mig selv. Først gik jeg, mens jeg ventede på at telefonen skulle finde satellitterne. Men det var altså for kedeligt. Så jeg startede tiden og satte i ”løb”. Det er ikke helt let at løbe i den trafik. Der er mange folk på gaden som skal løbes uden om. Vejene skal krydses med et øje på hver finger og tå + et par ekstra i nakken. Normalt løber jeg altid uden høreapparat. Det ture jeg ikke her. Det er ikke specielt lækkert, når sveden løber langs med kanten af ørepropperne, men at løbe uden ville være for risikabelt.
Selv om jeg så mig godt for.
Farten var selvsagt ret lav. Dels pga. trafikken dels fordi der var så meget jeg skulle se: Masser af mennesker og biler og scootere og flere scootere, meget få cykler. Fine butikker, og tiggere på gaden. Smalle gader med markedshandel. Frugt, blomster, tøj, ragelse, fine slagter varer, krydderier, ALT. Små gyder med vasketøj hængende fra hus til hus så solen ikke kan trænge igennem. Store boulevarder med imposante bygninger i Musolinni stil. Flotte kirker... mange af dem. En butik som solgte præstekjoler, krusefikser, helgenbilleder og -statuer. De kunne garanteret også finde et lille relikvie, hvis man spurgte.
Perlermo byport by night

Kate der venter på madmor

Pludselig var jeg ved havnefronten. Her var der en ca 500 meter strækning hvor der også var andre som løb. I 25C iført lange bukser og løbe jakker? Jeg syndes ellers at det var rigeligt varmt i mine shorts og T-shirt. Jeg tog turen frem og tilbage et par gange. Helt ærligt det blev altså for kedeligt. Hvis jeg kan få tid i morgen til at løbe intervaller er det et fint sted men ellers... Jeg løb op af igen, GPSen stod på godt 8 km. Jeg havde gået noget af tiden men til gengæld havde jeg også startet i god tid inden den havde fundet satellitterne. Jeg købte en flaske vand og gik hjem. Loggen stod på 14½ km. Efter badet, frokost og siesta var jeg ude igen. På gåben og uden at logge afstanden. Nogle kilometers gang blev det til igen.
Normalt kan jeg ikke mærke, at jeg har løbet dagen efter. Det kunne jeg godt i går. Ikke i benene men i hoftens muskler. Nøj... og stadigvæk i dag hvis jeg sidder lidt for længe, og da konferencen er i gang laver jeg næsten ikke andet end at side. Jeg bliver helt stiv og vralter rundt, indtil jeg får varmet kuglelejerne op igen.
Hmm måske skal jeg ikke løbe i morgen. Måske skal jeg stille mig storsmilene ved min poster i morgen. Og så stikke af på lørdag under ”ageing & wellness” sessionen. Jeg tror virkeligt på, at jeg får mere wellness af at løbe 5 km med lidt intervaller, end 9 foredrag med Italienskengelsk på 3 timer. Ikke at Italienere ikke kan holde gode oplæg. Jeg bliver bare så træt i hovedet af at afkode hvad de siger. Og 9 Italienere i rap, det er lige i overkanten. Når man nu kan vælge at løbe i stedet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar