tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 8/1/11: Løb i dagslys


Jeg fik ugens 7 km pas i hus i blegt onsdagsdagslys. Fordelen ved ikke at få løn, er at jeg ikke har dårlig samvittighed over at løbe midt på dagen Smile. Jeg kom ud af døren inden jeg havde besluttet mig for distancen. Men med mine tonstunge ben og skvulpende juleblæver på glatte veje, gav det sig selv… NFW skulle jeg satse på at få farten op. Vejrudsigten lover også sne og is frie stier til weekenden, og dermed måske også lidt bedre tempomuligheder til mit løb?
Selvom jeg følte mig så adræt som en udstoppet dronte i starten, endte jeg faktisk i mit normale tempo fra oktober (7 min/km) de sidste par km Smile. Åhhh der er intet som at mærke løbe evnerne forbedres igen!
Jeg tog min 8,5 km rute, som blev til 7 km løb i alt, da jeg gik op og ned af de stejleste stigninger. For nok er min knæ OK nu, men jeg bør alligevel tænke over, hvad jeg udsætter dem for.
Fredag blev der også tid til et eftermiddagsløb i dagslys. Det der med den lovede tø gjaldt åbenbart ikke Langå, alle veje var glaseret i et fint lag is. Men kommunen har gruset både på cykelsiten og grusvejen hen til den. Super jeg ville løbe mit 5 km pas i et OK, men ikke prangende tempo. Nu er det sådan, at mit pulsur ligger i en skuffe på mit kontor, og jeg bliver ved med at glemme det der. Ligesom jeg bliver ved med at glemme at skifte indstillingen i min endomondoapplikation på telefonen. Jeg kunne derfor kun se farten i km/t, og kunne ikke lige i farten finde ud af at omregne den. Så efter kun 3km kunne jeg mærke, at jeg ikke kunne holde den fart de sidste 2 km. Jeg prøvede at overtale mig til at løbe lidt langsommere, men det virkede bare forkert. I stedet blev passet konverteret til et 30 min pas på 4,5 km inklusiv et minuts udstrækning midtvejs.
Jeg tror tiden er inde til et løbepas med musik på søndag, det er mange måneder siden jeg har haft Ramstein i ørene, og på min 5 km rute er der stort set ingen trafik. Måske kan jeg så holde samme tempo som i går bare lige sølle 500 meter længere Laughing out loud.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar