tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 1/9/10: Første høstløb


Sikke et fantastisk vejr. Blå blå himmel og jeg fik uventet foræret en time til løb for aftensmaden. Skønt var det. Jeg besluttede at benytte dagslyset til at tage den "lange" rute med bakkerne. Den første stigning var lidt hård, så jeg gik i 5 minutter, da jeg nåede toppen. Så passede det med at skulle løbe til uret stod på en time i alt.
En mejetærsker åd sin vej frem på marken så støvet drev hen over vejen. Det er første jeg gang, jeg oplever det. Det er fordi jeg er kommet ud på landevejen fra cykelstien, tænkte jeg, og to sekunder efter… sidst der var nogen som høstede, løb jeg jo ingen steder! Da jeg startede, var det korn her allerede spiret. Hvor vildt altså. Min første høsttid som løber Smile.
Da uret stod på en time, passede det med, at jeg kunne gå de sidste 2-300 meter hjem som nedvarming. Alligevel er mine fødder og underben let hævede nu. Så på fredag må jeg nøjes med et par minutters gang på toppen af bakken … eller måske slet ingen? Så der bliver mere gang til sidst.
Jeg er godt tilfreds med mine 7,8 km i dag. Jeg mærkede stort set intet til mit ribben. Det er helt klart dejligt, ikke at skulle samme vej tilbage. Bakkerne giver også lidt udfordring, som jeg har manglet de sidste uger. Hvis jeg skal løbe i 66 minutter om to uger, får jeg allerede brug for en ny rute igen. Måske skal jeg prøve at sætte farten lidt op, i stedet for at løbe flere minutter?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar