tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 31/1/11: hold på formerne

Jeg har fundet en ny kilde til fart: En ny løbeBH. Siden april sidste år har jeg løbet i en sports BH, som ikke er designet specifik til løb. Det fungerede da OK, men hold da fast hvor kan jeg mærke forskel! Med ordentligt hold på formerne og mine uldne hjemmestrikkede muffedisser følte jeg mig rigtigt fit… sådan million dollar baby agtigt.
Det er nok ikke lige det indtryk de folk jeg mødte fik, for nu at sige det mildt. Men hul i det jeg havde en fest. Og løb for stærkt til at kunne holde 5 km, så jeg måtte tage betydelig af hastigheden på vej hjem.
Men det er vel netop meningen med de 5 km fartleg? At jeg skal presse mig selv lidt. På den næste tur gentog det sig, ”hurtigt” ud, langsomt hjem og jeg var højrød i fjæset i en time efter Smile. Som ekstra bonus kan jeg denne uge mærke mine løb i benene den næste dag, også på den lange tur som var på 9 km.
Jeg lagde langsomt ud efter at have varmet op med at følge min datter som, igen, startede på uge et af et nyløberprogram. Jeg har måttet ændre lidt på ruten så jeg kan få det til 9 km denne uge og gerne 10km i uge 5. Allerede i september fandt jeg en lille grusvej, som kunne give mig en rute på 11,3 km. Men en ting er at se den på kort og satellitfoto. Noget andet er at finde den IRL. Jeg var ikke helt sikker, på at jeg valgte den rigtige sidevej. Men pyt, jeg kom det rigtige sted hen, har nu en ny rute og har set et helt nyt stykke af mit nærmiljø.
Efter små 7 km ramte jeg min flade cykelsti, og kunne ikke lade være med at sætte farten op. Det betød så, at lige så flyvende jeg følte mig mellem 7-8 km, lige så tydeligt kunne jeg mærke, at jeg var på udvidet pensum mellem 8-9 km. Status for uge 4 er 20 rigtigt sjove km som jeg virkelig har nydt. Jeg er lidt i tvivl om jeg skal tage denne uge igen eller fortsætte til den 8. uge i programmet. Det må komme an på hvordan jeg har det efter de første to løb i næste uge.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar