tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 17/9/10: Jeg har en plan - timet og tilrettelagt

Projekter - jeg har arbejdet med projekter i 10 år. Alligevel regnede jeg lidt med at løbe projektet ville være anderledes. Jeg tænkte at, hvis jeg havde så mange uger og et løbeprogram, så ville jeg også kunne løbe 10 km d 26. september efter planen. Det kan jeg sikkert også, hvis jeg vil. Men projekter går aldrig helt optimalt, der sker altid et eller andet som lige tager ekstra tid. Den gode projektplan har selvfølgeligt lagt tid ind til uforudsete forhindringer. Det har mine løbe planer også fremover.
Nu står jeg med en løbstilmelding på 10 km til smukløbet. Der er små 500 tilmeldte på distancen og jeg vil formentligt blive den langsomste. Da der ikke er længere distancer til løbet vil jeg formentlig også blive den allersidste som løber i mål ud af et par tusind løbere.
En ting er at vide at jeg ikke nogen side bliver den hurtigste, noget andet er altså at komme sidst. Ikke en gang til mit første løb 6 uger inde i mit løbe program var jeg den langsomste.
Der er en del som stiller op på 5 km for hyggens skyld uden egentlig at have trænet. Jeg har lidt på fornemmelsen at det ikke er tilfældet med 10 km.
Jeg havde planlagt at løbe med til den første fortræning i tirsdags, og så vurdere om jeg ville syndes om at løbe den cirkel to gange. Jeg havde desværre også for lang tid siden planlagt (og delvis glemt) et netværksmøde samme aften. Så det blev til te, nybagte boller og snak i stedet for løb.
Men beslutningen er sådan set også taget. Jeg ændrer min tilmelding til 5 km. Det bliver ikke mit første 10 km løb, men mit første løb hvor jeg ikke er nede at gå, og hvor jeg kender ruten på forhånd. Der er nemlig en fortræning på tirsdag også, og den tager jeg med til!
På dagen bliver ungerne (12 og 14 år) sat af i Friheden eller ved målområdet med deres mobiltelefon og min skifte taske. Det er endnu en grund til ikke at bruge 1½ time på ruten Smile.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar