tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 26/10/10: intern jante


”Er du sikker på at det er knæet det er galt med, og ikke noget andet? ”Spurte Nordboen.
Tanken har strejfet mig.
Med mit ”forhenværende” ustabile bækken, tilbagevendende hold i nakken og mellem skuldrene, 20 år på min bag bag en computer, er det ikke helt usandsynligt at problemet kan sidde et andet sted. Når jeg straks slog tanken ud af mit hoved igen var det fordi… hmm… det var fordi at jeg jo slet ikke dyrker så meget sport at jeg kan få en sportsskade vel. Og det vil være hybris og flovt at komme til en rigtigt dygtig behandler og så bare være lidt helt almindeligt overbelastet. Måske sekretæren ville fnise af mig bag min ryg. Ej helt så langt ude kom jeg vel aldrig i min tankerække… bevist i hvert fald.
Nå.
Hvis jeg havde en veninde som fyrede sådan en svada af ville jeg sige:
”Det var dog den største gang internaliserede jantelovs bavl jeg har hørt i længe.”
”Når nu du fylder 37 her om under en uge tror du så ikke lige du kan vokse fra den der stemme i dit hoved?”
”Nåe ja du kan jo altid vente til du er helt sikker på at du har løbet en skade op i stedet for at tage den i ”opløbet” (fnis).”
Kender så ikke en løbekyndig behandler i Langå og omegn. Lige nu kan jeg heller ikke overskue at farte Jylland rundt mens jeg burde gøre mig fortjent til min løn. Men til december løber min kontrakt ud og så må jeg tage mig sammen til at få kontaktet ham fyren i Billund. Kunne faktisk se på videoen hos løberen at jeg svinger mit højre ben lidt ind foran kroppen. Sådan lidt ”træbensagtigt”, måske jeg skulle gøre noget ved det? Hende min interne veninde er ikke helt tilfreds med at jeg venter til december, men jeg har lovet hende at kikke forbi min kiropraktor snart. Så jeg er sikker på at mit bækken stadig er i vatter, og kan få løsnet nakken igen.
Jeg har haft to gode korte løbepas. 5 km på 35 min, fint tempo, mærkede mine knæ ved 4 km + 30 min med 4 min gang (da jeg kunne mærke knæene) gennemsnitsfart lige under 7 min pr km inkl. de 4 min’s gang og hurtigste 1 km tid på 5.54 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar