tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 29/1/11: Musik skal der til

Så har jeg fundet telefonen og Ramstein frem igen, det høvler lige 20-30 sekunder af min kilometertid Smile. Så i stedet for 4,2-4 km på 30 minutter blev det til 4,7km på uge 3’s første tur.
Jeg var klar til den næste tur lige omkring middagstid torsdag, men lod mig fange ind af P1’s nyheder. Efter at have trippet ubeslutsomt omkring, kom jeg i tanke om, at min mobil jo også kan spile radio. Ha ha jeg kunne få mine to ynglings fix på samme tid. Løb OG P1. Efter et par km kom jeg til at kikke på min fart. Hmm at lytte til P1 lægger 20 til 30 sekunder til min normale kilometertid. Og det selv om programmet var gledet fra radioavisen til P1 debat mellem et bestyrelsesmedlem fra trykkefrihedsselskabet og en fyr fra indre mission. En debat som ellers godt kunne få mit pis i kog. Jeg skiftede til musik og satte farten lidt op de sidste 3 km. Men nu ved jeg altså det: Hvis jeg løber for stærkt skal jeg bare tune ind på P1 Smile. Jeg kan dog ikke forestille mig, at jeg vil få brug for det ret tit Wink.

ned af bakken set midt fra
op af bakken samme sted

Til ugens ”lange” tur (8 km) var frosten vendt tilbage. Men vejen var stadig fint farbar. Det var et virkeligt smukt formiddags lys. 

Gyvel i frost


Så smukt at jeg var lige ved ikke at kunne få mig selv op i fart igen, efter min gå tur op af bakken. Jeg legede kort med tanken om at gå de 6-7 km hjem og nyde vejret. Heldigvis får jeg dårlig samvittighed, hvis jeg ikke får mine 3 løbe pas på en uge. Og da det allerede var blevet søndag, var der ingen ekstra chancer for at hive ugens 3. pas i land. Jeg luntede hjem med ca. 7.1 min/km. Fin hastighed for mig på den lange rolige tur. Alt i alt en 17,7 km uge og jeg er godt tilfreds.


Sådan kan man være både åben og lukket på samme tid... ren Kraka

Ingen kommentarer:

Send en kommentar