tirsdag den 12. april 2011

fra Motionsløb.dk: 26/9/10: Smuk(t)Løbet


Det var de hurtigste 5 km, jeg har taget til fods. Det var mit første motionsløb, som kun var i en gangart. Det var en succes! Retfærdigvis skal det siges at ruten var noget mildere end til kvindeløbet og DHL, men alligevel Smile. Hvis ikke jeg kunne mærke mine knæ hele vejen, ville jeg have været fristet til lige at løbe en runde mere.
Tiden. Ja den er et mysterium. Officielt løb jeg 5 km på 26:58, små 10 minutter hurtigere end til DHL. Mit eget ur startede jeg ca. 1 min før vi løb, og huskede først at slukke det, efter jeg havde fundet min datter og opført en lille dans. Det siger 33:53. Jeg er noget så ovenud sikker på min tid må ligge først i tredverne. Og det er helt klart en PR, og en tid jeg kan være godt tilfreds med, især da hvis jeg helt præcist viste hvad den var. Men 27 minutter det tror jeg ikke på, NFW altså. Jeg fik den obligatoriske kvalme mellem 3 og 4 km. Kvalmen gik væk igen, selv om jeg satte farten op på den sidste km. Jeg er altså ikke helt sikker på, at jeg fatter, hvad det skyldes?
En anden sejr var at min datter blev lidt grebet af stemningen… Så nu har vi en mor/datter løbedate på tirsdag. Vi starter med dag 1 på 10 km begynderprogrammet. Mine knæ har brug for ro, så næste uge passer perfekt til at indvie afkommet i en af de store livsglæder. Den uge kan jeg også bruge til endeligt at bestemme mig til det næste løbeprogram…. 5->10 km eller 5->21? Nej, hvor jeg glæder mig til uge 40!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar