fredag den 30. november 2012

Formiddag


"Der står der nogen, Kan du komme derned?"
Hun følger min arms sigtelinie og smiler, allerede omme på den anden side af autoværnet.
"Jo jo det går fint, du bliver bare her"
Posen med overmodentbananmos dingler mens hun adræt finder vej ned af bjergsiden mod klyngen af figenkaktus.
Jeg får et jag igen … ikke fra maven denne gang men fra lænden.
Så sku' da også for helvede!
Måske ville det hjælpe hvis jeg var mere kreativ med mine bandeord?
Vi er kommet for tidligt på året og det er koldt. Fluerne flyver ikke endnu, ikke den art vi er efter i hverfald.
Fandens!
Ikke en gang i lavlandet kan vi finde dem. Ikke at det forhindrer os i at prøve i hver eneste afkrog af øen.
Kraftpetervælteme! Jo ... det hjalp lidt.

For lige at toppe det hele med sukker, kan jeg åbentbart ikke holde til 4 dage i bil på Grand Canaria.
Og det er ikke engang mig som kører.
Eller springer op og ned af bjerget som en ged.
Eller lige er fyldt 50.

Fuck altså! Jeg bliver nød til at sætte mig i vejsiden.

"Øhh Dorthe, jeg finder lige en busk!"

Busk? Her er kun vortemælk, agave og kaktus, altsammen op af stejle skrænter.
Ligemeget, jeg har ikke tid til at lede længere.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar