torsdag den 29. november 2012

Nyt liv


Midt i 90'erne var der en læge, som ikke koblede min daværende lave vægt og min mangel på fertilitet.
Han spurgte heller ikke ind til, hvorfor jeg vejede 45kg.

I betragtning af at han fortalte mig, at der i løbet af en almindelig kvindes almindelige cyklus falder en 6-7-8 æg ud af æggestokken, og at han, da jeg tvivlede højlydt, underbyggede påstanden ved at vise mig denne planche og tælle højt til 8 (fra ubefrugtet æg til det lille embryon har sat sig fast), må det første vel forkomme at være en mindre synd?



Efter den konsultation så jeg ham ikke igen.

En tur på min mors badevægt resulterede i en forskrækkelse og en resolut tung hjemmegjort tvangskaloriekur bl.a. bestående af havregrød med fløde til morgenmad. Inden for en måned var der to streger på graviditetstesten, og jeg havde for første gang i to år kun kvalme om morgenen.

Win win win på alle fronter.

Jeg har brudt min hjerne for at finde en ordentlig vinkel at skrive denne historie fra … men helt ærligt 8 æg … Det er bare for langt ude til at være fiktion!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar