onsdag den 4. april 2012

Jeg gjorde det igen


Mange akademikere er ret dårlige til at få afsluttet samtaler.

Eller mange af de ledende akademikere jeg kender er.

Eller måske er det specielt en ledende akademiker som jeg har haft ret mange møder med.

Så hænger den sidste sætning bare der i luften, mens alle spekulerer på om mødet er hævet.

Og det er det så.

Måske.

Jeg har derfor fået for vane at det er OK, at det er mig som lukker samtaler ned.

Også når det er en anden, som er chefen.

Så vi alle sammen kan komme videre med vores liv og arbejde.



Det virker bare ikke så godt når det er en jobsamtale.

8 kommentarer:

  1. Ha ha, det kan være du skal have et skilt rundt om halsen hvor der står at du er ansvarlig for afslutningerne....

    SvarSlet
    Svar
    1. ”Conversation and meeting terminator”

      Måske skulle jeg skrive det på mit CV.

      Slet
  2. Årh, hvad, så ved de, hvad de får :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Eller ikke vil have ;-).

      Jeg var faktisk uhørt gennemført dårlig til at sælge mig selv til den job samtale, fik det nærmest til at lyde som om jeg slet ikke kendte til noget centralt statestik, bare fordi at jeg ikke kan programmere det i perl.

      Slet
  3. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet
  4. Louise Jensen skrev:

    “Hæ hæ, BIIIIP. Havde helt glemt hvor akavet det var.....”
    Undskyld Louise. Jeg har tilladt mig at censurere din kommentar lidt. Så nu står navnet med ”prikker” for at gøre det lidt påsket ;-).

    Jeg tror bare han er meget forsigtig med ikke at tromle folk hvis der nu var mere de ville sige. Det akavede går væk når man lærer selv at sige, at det var det, slut.

    Det akavede genopstår så meget hurtigt hvis man bruger samme taktik over for andre :-D.

    SvarSlet
  5. Ha ha tænkte det selv i samme øjeblik jeg havde posted! Sorry.... Ikke så dreven udi blogverdenen...

    SvarSlet