fredag den 30. december 2011

Store hav vej


Vi troede egentlig at vi ville holde jul på Tasmanien i år (køligt og smukt ifølge flere). Men færgen var booket op, inden vi var blevet færdige med at finde ud af, hvornår manden kunne have fri (og hvilket arbejde han skulle have det fra), og (igen) udrede hvordan mine fluer skulle cykles.
Det blev til 5 dage inden jul på Great Ocean Road, køligt (18-23 grader), virkeligt smukt og afvekslende naturtyper.

Manden havde fundet et sommerhus i bjergene bag Apollo Bay. Med en udsigt som stort set var uplettet af andre beboelser

, kaniner og papegøjer i haven og først og fremmest UDEN trafikstøj. 


Der var en dag, hvor nogle sov, nogle lagde puslespil og andre læste slugte en bog. En dag med fisketur på det store meget blå hav. 

En dag med tempereret regnskov og vilde koalaer og myrepindsvin. 


koalaspotting




En dag med biltur langs kysten.







Og en dag med strandvejr hvor vi heldigvis kun havde 2 1/2 time at blive forbrændte på, før jeg landede i laboratoriet igen.





Jeg små stresser allerede ved tanken om januar. Ungerne har ferie, min mor kommer på besøg og jeg skal side i lab mere eller mindre i døgndrift.
Det var meningen at forsøget skulle være sat op og på skinner inden jul, så jeg kunne arbejde hjemmefra tirsdag og torsdag. Men så var der jo lige en, som slukkede for en fryser. Nå, men jeg tror jeg kan tilrane mig en enkelt friweekend. Ellers håber jeg, resten af familien vil nyde kvalitetstiden i varmen.

Formentlig bliver der lidt stille herinde imens.

2 kommentarer:

  1. Whauuuu sikke et landskab, sikke et hav og sikke en strand. Det er sgu noget andet end Smidstrup strand eller Marienlyst, hva? ;-)
    Håber at du får alt til at passe sammen den kommende tid. Lyder som lidt af et puslespil. Somethings never change...
    :-)

    SvarSlet
  2. Der er ikke så meget pusle over det. Alle brikker bliver klippet til, så fluerne passer komfortabelt ind. Der er ikke andre til at passe dem end mig.

    SvarSlet