mandag den 3. december 2012

Hos lægen, igen


"Jeg tror altså det er noget med min ryg i stedet for."
"Er det her du har ondt?"
Lægen trykker let på de nederste af mine ribben.
"Nej længere nede."
"Her … eller her?"
!
"Bingo."
Ja tak, og så må han ellers gerne flytte sine fingre! Lægen trykker lidt mere rundt på lænden, det er klart værst inde ved mørbraden op af rygsøjlen.
"Du kan godt sætte dig op igen, og nej det er ikke dine nyrer det er galt med. De sidder slet ikke der hvor du har ondt, men oppe under ribbenene."
Jeg spærrer øjnene op.
"Okay? Det giver selvfølgelig evolutionær mening at beskytte dem mest muligt."
"? Øh ja. Skal vi finde en fysioterapeut at henvise dig til?"

Jeg cykler hjemad med henvisningen til fysioterapi og intensiv pilates i lommen. Det kan kun gå fremad herfra. Sært egentlig at jeg ikke har sammenkørt min studieviden med det sludder jeg fik at vide som 20-årig. Sikke et held at jeg løb ind i en praktiserende læge, som faktisk ved lidt om den menneskelige anatomi.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar