onsdag den 11. juli 2012

Oprejsning


For nogle uger siden var jeg flov over at blive nedlagt af en simpel forkølelse.

Det er jeg ikke mere.

Infektionen er blevet podet, genotypet og anderkendt som kighoste.

Selvom det er en bakterieinfektion, hjælper antibiotika ikke når man først har hostet et par uger. Det er nemlig ikke så meget bakterievæksten i lungerne som generer nu, men mere eftervirkningerne af deres giftstoffer.

Så vi hoster stadig hjemme hos os. Især Datteren hvis vedholdende gøen til sidst fik os til lægen.

Prognosen er en 2 uger med forkølelse fulgt af 30-40 dage med hoste og så en 2-3 uger til at komme sig helt. Vi er allerede på bagsiden af det værste, smitter ikke voldsomt længere, og kan forvente at være raske når sommeren slutter.

Og nu til det sprøgsmål som jeres fingre brænder for at taste ind.

Kan man løbe med kighoste?

Ja.

Jeg var nok lidt overivrig og troede at jeg skulle løbe 12 km med 6.30 minut pr km lige så snart feberen var væk.

Jeg kæmpede mig op på 8 km, med indlagte pauser, før jeg opgav. Sjovt nok hoster jeg ikke, mens jeg løber. Men der var ikke rigtigt ilt i luften.

Nu går det meget fint, så længe jeg holder farten nede, og med lidt forsigtighed tror jeg stadig, jeg kan løbe 21 km til september.

Hvem ved måske virker løb med lungeinfektion lidt som at træne i højden?
(dette er en joke og ikke en opfordring til at opsøge den epidemi som er i gang pt)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar