fredag den 1. juni 2012

Løbesnak


En ikke uvæsentlig grund til at jeg læser og skriver i blogosfæren, er at det ikke myldrer med løbere i min live bekendskabskreds.

Den er faktisk nærmest løbertomt rum.

Nu kan folk som ikke løber faktisk være rigtig dejlige mennesker alligevel.

Rigtig rigtig dejlige faktisk!

De bliver bare ikke begejstrede, når jeg fortæller om en FANTASTISK 8 km's tur med 6:30 pr km.

En del synnes at det dog er vældigt at jeg sådan er glad for at lunte rundt i tætsiddende syntettøj.

Hvis jeg kørte al den løbesnak jeg har behov for af på dem ville smilene nu nok stivne.

Så det får jeg afLØB for på nettet.

Det var her, jeg opdagede at 21 km ikke er noget at være bange for.

Jeg ved faktisk ikke, om jeg ville have holdt ved løb, hvis jeg ikke kunne dele det, og læse om andres begejstring?

Men

Nu har jeg fået mig en tobenet løbemakker.

Som bor lige i nabolaget, og har brug for en til at holde tempoet nede på de lange ture. Til gengæld holder hun mit tempo oppe.

Og måske.

Hvis det går godt til Aarhus halvmaraton d 9/9.

Then we take Berlin.

Og en hel.

Sku!

12 kommentarer:

  1. Hvor lyder det godt med sådan en løbemakker!I kunne da også overveje Skiveløbets ½marathon d. 9. september - det satser jeg på at løbe, da der er tradition i min svigerfamilie for at vi løber Skiveløbet.

    Og det lyder helt vildt spændende med Berlin!!! Glæder mig til at høre mere. Og måske vi en dag skulle lave en kaffe/løbe-date. Har snart oceaner af tid ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Skive ville også være fint, men startnumrene er allerede betalt så det bliver Aarhus.
      Det er vildt med 42,2 km. Jeg ved ikke endnu om jeg tør, eller om jeg bare skal se at melde mit til et løb så jeg ikke kan sno mig uden om?
      En løbe-kaffe-te date lyder rigtigt godt.
      Hvad med at lave et løbe blogtræf?
      Med en kort og langsom rute som de fleste kan være med på?

      Slet
    2. Det lyder som alletiders ide - jeg vender lige tilbage i næste uge. Vi har nogle dejlige naturruter i nabolaget, som jeg med glæde ville indbyde andre (løbe)bloggere til at prøve.

      Og se du bare at få dig tilmeldt til Berlin - det er SÅ stort! Håber, at komme afsted til næste år.

      Slet
    3. Vi kan lave en "stafet" ud af det.
      "Se min ynglingsløberute"
      ?

      Slet
  2. Dejligt med live-løbemakker og sejt med Berlinplanerne!

    SvarSlet
    Svar
    1. Vi er nemlig både seje og dejlige! :-D

      Slet
  3. 6:3 Per km - sejt!

    SvarSlet
    Svar
    1. For mange er 6:30 hændervridende langsomt. For mig er det hurtigt, så jeg var godt stegt bagefter og dejlig løbemæt. Så ja 6:30 er sejt- for mig.

      Slet
  4. Hvor jeg dog forstår dit behov for netløb - har det jo lige på samme måde!!
    Og jo, 42 km er vildt - men det kan lade sig gøre. Se bare på mig. Hvis man tager det efter forholdene og ikke har vilde ambitioner om tider, så kan man sgu godt løbe sådan et - vil jeg vove at påstå.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er jo netop det jeg gør.
      Jeg ser på dig og lærer at jeg også kan.
      Tak.

      Slet
  5. Tillykke med fundet af din løbemakker. De er guld værd. Når det bliver surt, og hvis man overvejer at droppe en tur. Og så er det bare hyggeligt at følges på de lange ture.
    Og hvor spændende din træning. Jeg tror på det. Og på dig. ;-)
    Og jeg har det med inspirationen og glæden fra blogland/vennerne; det er uundværligt.

    SvarSlet
  6. Tak.
    Løbeinspiration og -glæde er nogle af de ting, der bliver mere af jo mere man deler.
    Jeg slubrer det i mig på alle platforme :-D.
    Lige nu kan jeg ikke holde til at løbe alt det jeg gerne vil (løberens forbandelse), og så hjælper det på utålmodigheden at kunne læse om andres løb, løbeplaner og -tanker. Selv om jeg ikke altid kommentere, sluger jeg det hele.
    Og nyder at dele på afstand.

    SvarSlet